Média

Petr Nekoranec

Hrabě Ory…

Národní divadlo Brno přivezlo svou úspěšnou inscenaci méně známého díla Gioachina Rossiniho Hrabě Ory…Tenorová naděje Petr Nekoranec ukázal, že je i bezvadný, vtipný a mrštný herec…

Anna Šerých, Hudební rozhledy 12/2017
(Premiéra v Národním divadle Brno, 26. 5. 2017, psáno z představení
na festivalu Opera ve Stavovském divadle 29. 9. 2017)

 

Petr Nekoranec a jeho Ave Maria
u Šimona a Judy

Petr Nekoranec ukázal velké schopnosti pro interpretaci jak písňového, tak operního repertoáru různých stylů. Světlou, lehkou barvou svého lyrického tenoru je ideálním interpretem nejen barokní a klasické literatury, ale také slibným interpretem předverdiovského belcanta… I když verdiovské opery jsou Nekorancovi vzhledem k jeho věku a vokálním dispozicím ještě vzdálené, s náročnou tenorovou árií Ingemisco z Verdiho Requiem se po všech stránkách vyrovnal se ctí. Touto volbou potvrdil svoji technickou jistotu, a skladba se tak stala krásným vrcholem velmi příjemného uměleckého večera.

Dominik Sirný, Opera plus, 26. 4. 2017
(koncert 25. 4. 2017, Kostel sv. Šimona a Judy Praha)

 

Adam Plachetka představil mladé
pěvecké naděje

Poslední z hostů Adama Plachetky tak zbývá mladý tenorista Petr Nekoranec. Přiznám se, že tohoto zpěváka sleduji už zhruba tři roky a právě on byl pro mě tím, koho jsem si přál slyšet nejvíc. Nejvíce mě překvapilo zařazení náročné árie Ah! Mes amis, quel jour de fête!... Pour mon âme, která je parádním kouskem v repertoáru např. slavného Juana Diego Flóreze. Nekorancův výkon mě ale přesvědčil o tom, že pěvec tuto árii zařadil do programu zcela oprávněně. Technika hlasu na tak mladého zpěváka je výborná a tato těžká árie v jeho podání byla pro mě vskutku zážitkem. Skláním se před jeho pedagogy, jak jej dokázali dobře připravit.

Vlastimil Cupák, Harmonie, 24. 5. 2015
(koncert v Dvořákově síni 23. 5. v rámci festivalu Pražské jaro)

 

Dvořákovo Stabat Mater na Pardubickém
hudebním jaru

Tenorista Petr Nekoranec na pardubickém hudebním učilišti stále ještě studuje, výrazně se však zapojil do práce Operního studia při Bavorské státní opeře v Mnichově. Právě posledně jmenovaný pěvec působil, při vší úctě k výkonům ostatních tří, na pódiu asi nejlépe, jeho hlas je dokonale zušlechtěný, s výrazným přirozeným základem, mladý umělec disponuje skvělou výslovností a přes svůj věk již vyzařuje charisma, jímž dokáže bezprostředně atakovat posluchačovy city.

Roman Marčák, operaplus.cz, 15. 4. 2014

 

Barocco sempre giovane na zámku
v Pardubicích

Hlavním protagonistou koncertu se ale vzápětí stal mladý tenorista Petr Nekoranec, v současné době stále ještě studující na pardubické Konzervatoři, vytvářející si ovšem již četné kontakty v zahraničí, například v Janově, Turíně či v Mnichově. Dvaadvacetiletý pěvec se pustil se vší vervou do árií z oper a oratorií Georga Friedricha Händela a potvrdil, že v tomto oboru patří u nás k nejnadějnějším talentům. Nekoranec fascinuje příjemně posazeným hlasem, perfektně zvládnutou technikou i plným nasazením, pěvec dává najevo, že dobře ví, o čem je text, a přizpůsobuje tomu své vystupování včetně působivé mimiky. Po zásluze byl jeho výkon oceněn dlouhotrvajícím potleskem. Kdo ví, možná se pardubičtí posluchači stali svědky počátků kariéry budoucí slavné hvězdy…

Roman Marčák, operaplus.cz, 27. 1. 2014